Free delivery over 500 SEK in Sweden

Free returns within 14 days

Din vagn

din vagn är tom

ALLMÄNNA VILLKOR
1.                   ALLMÄNT
1.1               Webbplatsen www.jharvestandfrost.com/se och webbshopen på webbplatsen (gemensamt ”Webbplatsen”) tillhandahålls av Jobman Texet AB (”vi”, ”oss” eller ”J. Harvest & Frost”), Baltzar von Platens gata 22A, 749 47 Enköping, org.nr 556218-1783, momsregistreringsnummer SE556218178301.
1.2               De här allmänna villkoren (”Villkoren”) tillämpas på köp som konsumenter gör på Webbplatsen. Genom att besöka och göra en beställning på Webbplatsen bekräftar du att du gör ditt köp i egenskap av konsument samt accepterar och samtycker till innehållet i Villkoren. Du intygar därigenom även att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga. Försäkra dig därför om att du har läst igenom och förstått Villkoren innan du gör din beställning.
1.3               Vi reserverar oss för eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen och har rätt att korrigera sådana fel och ändra eller uppdatera innehållet på Webbplatsen när som helst. Vi förbehåller oss även rätten att ändra Villkoren utan att meddela dig i förväg, genom att lägga upp nya Villkor på Webbplatsen. Den version av Villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på Webbplatsen när du gör beställningen.
1.4               De här Villkoren begränsar inte dina lagstadgade rättigheter som konsument. Om du tillförsäkras mer långtgående rättigheter genom lag än vad som framgår av Villkoren, kan du alltid använda dig av dina lagstadgade rättigheter.
2.                  BESTÄLLNING
2.1               Du måste vara minst 18 år och konsument för att handla på Webbplatsen.
2.2               När du gör en beställning kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar att vi tagit emot din beställning. E-postmeddelandet bekräftar bara att vi har tagit emot din beställning och är inte ett godkännande av din beställning. Själva köpeavtalet ingås först när din betalning har godkänts, din beställning har administrerats och vi skickar en beställningsbekräftelse till dig med e-post. Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna din beställning, oavsett anledning. Vi förbehåller oss också rätten att annullera en godkänd beställning om varan du har beställt inte finns i lager, dina fakturauppgifter är felaktiga, du inte är konsument, vi inte kan leverera till den angivna leveransadressen, det har angetts fel pris för varan på Webbplatsen, vi har anledning att misstänka bedrägeri, du är under 18 år, till följd av Force Majeure-händelse (se punkt 10 nedan) eller om kunden handlat i ond tro (t.ex. felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris). Vi kan också komma att stänga av och/eller blockera kunder som, enligt J. Harvest & Frosts bedömning, har ett avvikande köpbeteende.
2.3               Om vi nekar eller annullerar din beställning så kommer vi att kontakta dig och, om möjligt, göra vårt bästa för att hitta en alternativ lösning.
2.4               När du lagt en beställning och den accepterats i våra system kan det finnas tekniska hinder mot att annullera eller ändra den. Vill du ändra en bekräftad beställning, kontakta vår kundtjänst så försöker vi hjälpa dig på bästa sätt (observera att du kan behöva ta emot din beställning och skicka tillbaka den i retur om du ångrar dig efter att beställningen har bekräftats).
3.                  PRISER OCH MOMS
3.1               Alla priser på Webbplatsen är inklusive mervärdesskatt (moms) och exklusive eventuella leveranskostnader.
3.2               Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på Webbplatsen utan föregående meddelande.
4.                  BETALNING
4.1               Vi erbjuder säker betalning genom Shopify Payments. Du väljer själv hur du vill betala din order och kan välja mellan kortbetalning, Klarna, Paypal, Shop Pay och Google Pay.
4.2               Kort
När du väljer betalsätt Kort betalar du med ditt betalkort direkt i kassan. Vi använder oss av 3D Secure och ditt kortnummer krypteras vilket gör ditt köp säkert. Vi accepterar Visa, Mastercard, Maestro, American Express och Union Pay.
4.3               Klarna
Du kan betala din beställning via Klarna. De alternativ som är tillgängliga för dig presenteras i kassan.
Genom att välja att betala din beställning via Klarna godkänner du Villkoren samt Klarnas användarvillkor och Klarnas användning av dina personuppgifter, se www.klarna.se.
För mer information om Klarna ta kontakt med Klarna via telefon på 08-120 120 10 eller via e-post på info@klarna.se.
4.4               PayPal
Du kan betala din beställning via PayPal. När du använder PayPal som betalningsmetod kommer du att omdirigeras till PayPals inloggningssida för att slutföra betalningen. Logga in på ditt PayPal-konto och bekräfta genom att välja en betalningsmetod kopplad till ditt PayPal-konto och klicka på ”Betala nu”.
Genom att välja att betala din beställning via PayPal godkänner du Villkoren samt PayPals användarvillkor och PayPals användning av dina personuppgifter, se www.paypal.com/se.
För mer information om PayPal ta kontakt med PayPal via telefon på 08-502 523 18.
4.5               Shop Pay
Du kan betala din beställning via Shop Pay. När du använder Shop Pay som betalningsmetod kommer du att omdirigeras till Shop Pays inloggningssida för att slutföra betalningen. Logga in på ditt Shop Pay-konto och bekräfta genom att välja en betalningsmetod kopplad till ditt Shop Pay-konto och klicka på ”Betala nu”.
Genom att välja att betala din beställning via Shop Pay godkänner du Villkoren samt Shop Pays användarvillkor och Shop Pays användning av dina personuppgifter. För mer information om Shop Pay och dess användarvillkor, besök Shop Pay-webbplatsen.
För mer information om Shop Pay, ta kontakt med Shop Pay-support via Shop Pays kundservice.
4.6               Google Pay
Du kan betala din beställning via Google Pay. När du använder Google Pay som betalningsmetod kommer du att omdirigeras till Google Pays inloggningssida för att slutföra betalningen. Logga in på ditt Google Pay-konto och bekräfta genom att välja en betalningsmetod kopplad till ditt Google Pay-konto och klicka på ”Betala nu”.
Genom att välja att betala din beställning via Google Pay godkänner du Villkoren samt Google Pays användarvillkor och Google Pays användning av dina personuppgifter. För mer information om Google Pay och dess användarvillkor, besök Google Pays webbplats.
För mer information om Google Pay, ta kontakt med Google Pay-support via telefon på 020-120 10 68 eller besök Google Pays support.
5.                  LEVERANS
5.1               Beställningar över 499 kr skickas fraktfritt. För övriga beställningar debiteras en fraktavgift om 50 kr. Leveranskostnader och leveranssätt kan variera från tid till annan (t.ex. i samband med kampanjer).
5.2               Beställningar som är gjorda på Webbplatsen skickas från vårt lager i Enköping. Vi skickar beställningar varje arbetsdag och försöker leverera din beställning så snabbt som möjligt. Leveranstiden kan variera, men den uppskattade leveranstiden anges i sammanställningen innan du slutför beställningen samt i orderbekräftelsen. Den angivna leveranstiden är inte bindande för J. Harvest & Frost.
5.3               För att undvika leveransförseningar, säkerställ att du anger rätt faktura- och leveransinformation. Alla beställningar skickas med spårbar leverans och du kan följa ditt paket med hjälp av spårningsinformationen som finns i orderbekräftelsen. Om du har några frågor om din leverans, eller behöver hjälp att spåra ditt paket, kontakta vår kundtjänst.
5.4               Ej uthämtade paket kommer att returneras till J. Harvest & Frost. Du får stå returfrakten och hanteringskostnader om f.n. 150 kr.
6.                  ÅNGERRÄTT
6.1               Du har en lagstadgad ångerrätt som innebär att du har rätt att frånträda avtalet (dvs. ett köp du har gjort på Webbplatsen) utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar varan i fysisk besittning (om din beställning levereras i separata försändelser beräknas tidsgränsen från dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista varan i fysisk besittning).
6.2               Vill du utöva ångerrätten ska du skicka oss ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post eller e-post). Du kan använda mallen vi tillhandahåller här [länka till ångerblanketten], men du måste inte använda den.
6.3               För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Paketet med varan behöver inte vara J. Harvest & Frost tillhanda innan ångerfristen gått ut men ska ha skickats inom denna period.  
6.4               Om du frånträder avtalet kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att göras utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
6.5               Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.
6.6               Vi kommer att bära kostnaderna för återsändandet av varan om du använder den förbetalda returetiketten och följer instruktionerna som följer med din försändelse. I annat fall kommer du att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan.
6.7               Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
7.                  FRIVILLIG RETURPOLICY
7.1               J. Harvest & Frost tillhandahåller, utöver din lagstadgade ångerrätt, en frivillig returpolicy som ger dig möjlighet att returnera varor du beställt på Webbplatsen inom 30 dagar från att du tar emot varorna. Du kan returnera varorna utan kostnad genom att använda den förbetalda returetiketten och följa instruktionerna som följer med din försändelse. Varorna du returnerar ska vara oanvända och utan skador och ska skickas tillbaka i sin originalförpackning tillsammans med etiketter och hangtags etc. som följde med köpet.
7.2               Förutsatt att du följer våra instruktioner (se här) [länka till sidan med info om returer] kommer vi att återbetala varans pris inom tio arbetsdagar från att vi har tagit emot din retur på vårt lager och har behandlat returärendet. Återbetalning görs via samma betalningssätt som du använde vid beställningen.
7.3               Spara ditt returinlämningskvitto tills du fått besked av oss att din retur är färdigbehandlad, då det är ditt bevis på skickad retur.
7.4               Om du vill byta varan du beställt mot en annan storlek eller färg, returnera varan och beställ en ny i enlighet med dina önskemål. Du kan också kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
8.                  UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN OCH DEN FRIVILLIGA RETURPOLICYN
Vi ber dig uppmärksamma att ångerrätten och den frivilliga returpolicyn inte gäller för följande varor:
a)          Varor som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som har getts en tydlig personlig prägel.
b)          Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpligen kan returneras och där förseglingen brutits konsumenten (t.ex. underkläder).
9.                  REKLAMATION
9.1               Du har rätt att reklamera en vara som, när den levereras, är felaktig eller inte stämmer överens med din beställning. Om du får en felaktig vara behöver du kontakta oss och lämna oss meddelande om felet så snart som möjligt, dock inte senare än inom två månader efter att du märkt (eller borde ha märkt) felet.
9.2               J. Harvest & Frost ansvarar för fel som finns vid leveranstidpunkten och som du reklamerar till oss inom tre år från att varan överlämnades. Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnades ska anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller felets art. Reklamationsrätten omfattar inte fel eller skador som orsakats av normalt slitage.
9.3               Om du vill reklamera en vara ska du följa samma steg som vid retur, se här. [länka till sidan med info om returer]
9.4               Om du returnerar en vara som du bedömer är felaktig kommer vi att undersöka varan och – om vi är eniga i att varan har ett fel som vi ansvarar för – antingen reparera eller ersätta varan eller återbetala varans pris till dig. Din retur är kostnadsfri, förutsatt att reklamationen godkänns och du använder den medföljande returetiketten samt följer instruktionerna som följer med din försändelse. Eventuell ersättningsvara skickas kostnadsfritt. Om reklamationen inte godkänns kommer vi att ta ut en avgift på 150 kr för att täcka våra kostnader.
10.               FORCE MAJEURE
10.1            J. Harvest & Frost ansvarar inte för underlåtenhet eller försening av fullgörelse av sina skyldigheter om sådan försening eller underlåtenhet orsakas av en händelse utanför vår rimliga kontroll, inkluderat men inte begränsat till översvämning, eldsvåda, jordbävning, strejk eller annan arbetskonflikt, olycka, epidemi, pandemi, krig eller krigshändelse, civila oroligheter, upplopp, inträffad eller befarad terroristattack eller myndighets beslut eller föreskrift (”Force Majeure-händelse”).
10.2            Vi kommer att kontakta dig i händelse av en Force Majeure-händelse som påverkar våra möjligheter att fullgöra våra förpliktelser gentemot dig. Om din leverans av varor påverkas av Force Majeure-händelsen kommer vi att omboka leveransen till ett datum så snart som möjligt efter att Force Majeure-händelsen har upphört. Alternativt kan du annullera köpet genom att lämna oss meddelande om det.
11.               PERSONUPPGIFTER
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy, som finns här. [länka till integritetspolicyn]
12.               TILLÄMPLIG LAG
De här Villkoren, och köp gjorda på Webbplatsen, lyder under svensk rätt med undantag för dess lagvalsregler samt lagen (1987:822) om internationella köp (CISG).
13.               TVISTLÖSNING
13.1            Om du har en fråga eller ett klagomål, vänligen kontakta oss. Om du inte tycker att du får gehör för ditt klagomål har du möjlighet att få din tvist prövad av EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning, http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
13.2            Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så kan du också vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.
14.               INNEHÅLLET PÅ WEBBPLATSEN
Webbplatsen, samt allt innehåll på densamma, tillhör J. Harvest & Frost eller våra licensgivare. All användning av Webbplatsen eller innehållet (inklusive men inte begränsat till kopiering, spridning eller lagring av upphovsrättsligt skyddat material eller varumärken), annat än för personligt, icke-kommersiellt bruk, är förbjuden utan J. Harvest & Frosts uttryckliga tillåtelse.
15.               KONTAKTUPPGIFTER 
15.1            Du kan kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till hello@jhandf.com eller genom att ringa vår kundtjänst på 08-587 606 00 (ordinarie samtalstaxa gäller). Vår kundtjänst är öppen helgfri måndag till fredag mellan 08:00–15:30.
15.2            Du kan också skicka ett brev till oss på adressen som anges i inledningen av Villkoren.

 

 

Hitta din perfekta skjorta